Dreyfus: Poker er showbusiness

Dreyfus: Poker er showbusiness

I en tid, hvor Daniel Colman har fået medieopmærksomhed for sin apatiske opførsel efter at have vundet One Drop, og hvor Joe Hachem har beskyldt mange spillere fra den yngre generation for at være dårlige ambassadører for spillet, så kan man godt have en tendens til at glemme den del af miljøet, der trækker i den modsatte retning.

Hvis den gruppe havde en talsmand, så må det uden tvivl være Alex Dreyfus. Som manden bag Global Poker Index har de seneste to år været ét stort marketingfremstød i pokerens navn, og han har bestemt ikke planer om at stoppe foreløbig. Det fortæller han i et nyt interview med PokerListings:

"Poker er showbusiness. Vi skal have dækning, vi skal fortælle historier," lyder det fra Dreyfus.

Og netop historiefortælling er hovedtanken bag det næste store projekt, som er indførslen af American Poker Awards, der for første gang løber af stablen i februar 2015. GPI har allerede erfaring fra afholdelsen af European Poker Awards, men med målsætningen om at tiltrække flere af mainstream-medierne til begivenheden, så kan vi nok forvente, at den lige får et skud ekstra, når det går ned i Los Angeles om nogle måneder.

Du kan læse hele interviewet med Alex Dreyfus hos PokerListings.
asd